Benefactor: Amiga intro, gameplay

Benefactor – gra komputerowa na platformę Amiga stworzona przez szwedzką firmę Digital Illusions, “, z muzyką Olofa Gustafssona, wydana w 1994 przez Psygnosis.

Benefactor to połączenie gry logicznej i platformowej. Opiera się na bardzo podobnym pomyśle co gra Lemmings, ale dodaje wiele nowych rozwiązań.


00:00 Intro
02:22 Muza z menu – Olof Gustafsson
04:33 Level 1

W Benefaktorze grasz postacią Bena E. Factora. Ben zrezygnował z kariery wojskowej, by zostać bohaterem. Jego misją jest uwolnienie Wesołych Ludzików, którzy zostali porwani ze swojej rodzimej planety i uwięzieni na 60 etapach. Gracz kontroluje Bena E. Factora bezpośrednio, tak jak w grze platformowej. Factor na planszy może znaleźć klucze, którymi otwiera cele z Wesołymi Ludzikami. Gdy zostają uwolnieni zaczynają wykonywać misję, której celem jest pomóc Benowi w uwolnieniu pozostałych więźniów i bezpiecznie dojść do wyjścia. W późniejszych misjach niektóre Wesołe Ludziki są bezmyślne. Objawia się to tym, że idą one do przodu jak lemingi, nie zważając na niebezpieczeństwa i giną. Przed doprowadzeniem do wyjścia trzeba je przefarbować używając do tego farby i specjalnego urządzenia. Po zmianie koloru zachowują się jak normalne, myślące Wesołe Ludziki. W Benefaktorze jest etap Lemmings?, w którym Ben musi oczyścić przejście dla 20 bezmyślnych Wesołych Ludzików. Ten etap odnosi się do gry Lemmings (muzyka też pochodzi z tej gry). Jest to jedyny etap, gdzie Wesołych Ludzików nie trzeba uwolnić i przefarbować przed doprowadzeniem do wyjścia.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Benefactor