PUSHOVER

Pushover‎‎ to gra logiczna opracowany przez Red Rat Software i opublikowana przez Ocean w 1992 roku na Amigę, Atari ST, DOS i SNES.‎ ‎Grę, której koncepcję stworzył ‎‎Charles Partington‎‎, można określić jako “reklamę”, ponieważ była sponsorowana przez Quavers, słynną brytyjską markę przekąsek. Ale w przeciwieństwie do niektórych innych sponsorowanych tytułów, ‎‎Pushover‎‎ to genialna gra, z doskonałymi animacjami, piękną oryginalną muzyką, zabawną kreskówkową grafiką i doskonałym intro. Ale co najważniejsze, ma 100 poziomów ze sprytnymi łamigłówkami i rozgrywką, która wkrótce staje się uzależniająca.‎ ‎Zasady są proste; musisz ułożyć wszystkie klocki tak, aby domino zostało przewrócone po jednym pchnięciu.

Grę można zdobyć legalnie za pośrednictwem serwisu GOG, pod tym linkiem

Gra składa się ze 100 poziomów o rosnącej złożoności w dziewięciu różnych światach tematycznych. Każdy poziom zawiera kilka połączonych ze sobą platform zawierających wiele “domino”. Celem jest przegrupowanie kostek domina, tak aby za pomocą jednego pchnięcia wszystkie domino zostały przewrócone, otwierając w ten sposób wyjście na następny poziom. Istnieje 11 różnych rodzajów domina, identyfikowanych przez czerwone i żółte wzory, z których każdy ma inne działania. Gracz kontroluje G.I. Ant, który może poruszać niektórymi domino, niosąc je pojedynczo.

Różne czynniki mogą spowodować nieukończenie poziomu. Oprócz obalenia wszystkich kostek domina, gracz musi mieć dostęp do drzwi wyjściowych po upadku kostki domina. Na przykład gracz nie będzie w stanie dotrzeć do wyjścia, jeśli półka prowadząca do wyjścia została zniszczona lub jeśli luka prowadząca do wyjścia nie została zasypana, lub jeśli linia domina leży po drugiej stronie wyjścia. G.I. Mrówka może umrzeć przez upadek z dużej wysokości, przez upadek z dolnej części ekranu lub przez zmiażdżenie pod spadającym domino. Gracz jest następnie witany komunikatem “Nie udało ci się, umarłeś” i musi ponownie uruchomić poziom. Ponadto poziom zostanie nieudany, jeśli jakiekolwiek domino zostanie zniszczone przez lądowanie jednego domino na drugim.

Każdy poziom ma limit czasowy, w którym musi zostać ukończony. Jeśli jednak czas się skończy, gracz nadal może kontynuować układanie puzzli, jeśli chce. Wstrzymując grę po upływie czasu, zostanie wyświetlona mała wskazówka, dająca porady, jak ukończyć poziom. Na marginesie, wskazówka dla poziomu 98 informuje gracza, że projektant gry nie pamięta, jak ukończyć poziom bez sztuczek