Cytadela (Citadel) Intro Amiga 500 1 MB

Cytadela” to gra stworzona przez ekipę Virtual Design (w tym członków Amigowej grupy Suspect), wydana w Polsce przez Arrakis Software w 1995 roku, a następnie za granicą. Jedna z pierwszych “doomowatych” gier FPS na Amigę. Grę charakteryzowała ciekawa oprawa audio-wizualna,w tym m.in prezentowane intro, klimat kosmicznego horroru, różnorodność przeciwników, których należało eliminować określoną bronią, zagadki logiczne, rysująca się wraz z progresem mapa, teleporty, . Smaczki takie jak psująca się broń czy doznawanie obrażeń podczas “uderzania głową o ścianę” zwiększały ustawiony w opcjach, przez gracza, poziom trudności.
Credits:
Paweł Matusz – programowanie
Artur Bardowski – grafika i animacje
Radosław Czeczotka – grafika poziomów
Artur Opala – Muzyka

Obecnie Kane/Suspect (Paweł Matusz) pracuje nad zoptymalizowaną wersją gry, która nie tylko będzie działać szybciej ale wprowadzi dodatkowe usprawnienia. Kanał Autora

Istnieje także nieskończony port gry na komputery z Linuxem, MacOS i Windows Tomasza Kaźmierczaka, przepisany w języku C++ wykorzystując OpenGL oraz bibliotekę SDL.

Tutaj link do tej wersji: http://cytadela.sourceforge.net