Defender of the Crown

Defender of the Crown to turowa gra strategiczna czasów średniowiecznej Anglii. Została wydana w 1986 roku przez znaną z filmowych produkcji firmę Cinemaware,  na komputery Amiga, a następnie przeportowana na (Commodore CDTV), Amstrad CPC, Android, Apple II, Atari ST, CD-i, Commodore 64, Game Boy Advance, iOS, Macintosh, MS-DOS, NES, Windows i ZX Spectrum.

 


Gra w wersji dla Windows (7, 8, 10, 11) dostępna jest w serwisie GOGTUTAJ.


Często nazywam “Defender of the crown” średniowiecznym “North & South” 🙂

Wydawca: Cinemaware
Deweloper: Master Designer Software
Design: Kellyn Beeck
Producent: Robert Jacob, Phyllis Jacob, John Cutter Coder: R. J. Mical Grafika: Jim D. Sachs, Steve Quinn, Richard LaBarre, Sol Masid, John Cutter, Rob Landeros, Doug Smith, Bob Swiger Musician: Jim Cuomo, Bill Williams

defener of the crown

Akcja gry rozpoczyna się w 1149 roku w Anglii w czasie konfliktu pomiędzy Anglosasami a Normanami o władzę w państwie po śmierci króla, który został zamordowany. Robin z Locksley zleca graczowi misję polegającą na obronie królestwa przed Normanami. Na początku gracz wybiera spośród czterech anglosaskich arystokratów jednego, w którego się wcieli. Różnią się oni cechami osobistymi: umiejętnością walki mieczem, przywództwem i umiejętnością walki przy użyciu kopii (Swordplay, Leadership, Jousting). Wybór postaci wpływa więc na poziom trudności gry. Sama akcja gry toczy się na mapie Wielkiej Brytanii podzielonej na 19 pól reprezentujących poszczególne krainy geograficzne. Na sześciu polach znajdują się zamki. Początkowo trzy z nich należą do lordów normańskich, a trzy do anglosaskich, w tym jeden z nich należy do gracza. Każde pole ma przypisany do niego miesięczny dochód wyrażony w sztukach złota. Zadaniem gracza jest wyeliminowanie wszystkich lordów normańskich. Gracz w każdej turze, która reprezentuje jeden miesiąc, ma możliwość dozbrajania armii (żołnierze, rycerze, katapulty, zamki), poruszania nią, może też zorganizować turniej rycerski, bądź przeprowadzić napad na inny zamek w celu zrabowania złota. Dostępne opcje uzupełniają możliwości czytania mapy, a także opuszczenia kolejki.  Na początku tury zbierane są podatki z posiadanych pól, a po jej zakończeniu następują ruchy przeciwników. W wypadku spotkania dwóch wrogich armii dochodzi do bitwy. Gracz ma możliwość wpływania na jej przebieg poprzez wybór sposobu walki lub manewru. W przypadku wejścia armią na zamek przeciwnika dochodzi do oblężenia z użyciem katapult. Jeżeli gracz lub któryś z przeciwników zwoła turniej rycerski dochodzi do pojedynków, w których nagrodą jest sława lub ziemia. Gracz ma też możliwość najechania zamków w celu zdobycia wybranki serca. W grze znajdują się elementy znane z gier zręcznościowych. W przypadku oblężenia, gracz steruje katapultą. Na turnieju rycerskim walczy konno z perspektywy pierwszej osoby, a w czasie najazdów na zamki bierze udział w walkach na miecze.
Opis z Wikipedii